Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Utolsó kommentek

  • =Guri=: Bamako elég nagy város, tuti találnak szállást, úgyhogy no para. ;) (2009.01.31. 22:48) Utolsó bejegyzés
  • Polisch G: NA !!!! Ja, mást nem is vártam, pont erre számítottam...Ha "mentateáztok" a nagy ünneplésben, gond... (2009.01.31. 21:46) Utolsó bejegyzés
  • gazdinf: szép volt! másik blogon azt írják, hogy kiadták másnak az előre kifizetett szállodai szobákat és ... (2009.01.31. 19:18) Utolsó bejegyzés
  • [ independent addict ] (törölt): Ezazzz! :o))) Ügyesek voltatok! Üdv, mazsi (2009.01.31. 16:21) Utolsó bejegyzés
  • valaki1: @nyunyus: Kedves Nyunyus! A másik team blogján azt olvastam, hogy minden rendben, már Maliban vann... (2009.01.30. 13:29) "Szavannák, fekete nők...óÓÓ Afrika!"
  • Utolsó 20

Címkék

bamako2009 (7) day0 (2) day1 (4) day2 (2) day3 (2) day4 (4) day5 (3) day6 (1) day7 (1) day8 (1) day9 (1) Címkefelhő

2009.01.17. 15:59 =Guri=

Ki lesz a 'Jani' a Budapest-Bamako Ralin?

A hétvégén véget ér a Dakar-rali, de rögtön kezdődik a másik sivatagi őrület, a Budapest-Bamako Rali, amelyet idén negyedszer rendeznek meg. A viadal szombati rajtjánál, a Felvonulási téren ott lesz a Nav N Go tervező-grafikusa, Gönczy Jani is, aki barátjával, Gyulai Mártonnal és egy Mitsubishi Pajeróval vág neki a több ezer kilométeres jótékonysági kalandtúrának.
 

 

- Honnan jött az ötlet, hogy elindulj a Budapest-Bamakón?
- Szerintem mindenkinek megfordult már a fejében, hogy szívesen elindulna valami hasonló kalandtúrán. Itt az elhatározás a lényeg. Az ember egyszerűen megunja, hogy egyfolytában a számítógép előtt ül, és egy idő után úgy érzi, ki kell mozdulnia valamerre. A baráti társaságomból is indul egy páros a Budapest-Bamakón, az ő ösztönzésükre mondtam végül is igent. Ez adta meg a végső lökést az elhatározáshoz.

 

- Vannak tapasztalataid az off-roadozással,  a versenyzéssel kapcsolatban?
- Autórajongóként és autós újságíróként kóstoltam bele a terepralizás világába, vagy 15 évig rendszeresen figyelemmel kísértem a hazai terepralis eseményeket is. Volt lehetőségem arra, hogy terepjárókat vezethessek, sőt, egyszer még navigáltam is egy offroad versenyen. Volt ott mindenféle kaland, még két kerékre állás is…

 

- Kik lesznek a társaid?

- Három régi barátommal, vagyis négyen indulunk Afrikába, két autóval. Én és a másik autó pilótája kifejezetten autóőrültek vagyunk, de az én navigátorom inkább kalandvágyból vág neki a több ezer kilométeres távnak. Ő Gyulai Márton, aki civilben a Magyar Atlétikai Szövetség főtitkára, régebben bobbal indult téli olimpián is. Én fogok vezetni, ő navigál, de ha nagyon elfáradok – a szabályok ezt megengedik – lehet, hogy átadom neki a kormányt.

 

- Mennyiben más ez a verseny, mint a Dakar-rali?
A Dakar egy nagy tereprali-verseny, ahol stopperrel mérik a speciál szakaszokon naponta megtett távot. Ezzel szemben a Bamako alapvetően egy tájékozódási viadal, tudtommal a világon ez a legnagyobb ilyen. A Dakar szigorúan időre megy, ezzel szemben a Bamako csak annyiban mért verseny, hogy minden reggel kapunk egy munkalapot, amelyen geo koordináták alapján megadott ellenőrzési pontok vannak, ahol egy megadott feladatot kell megoldani. Például olyat, hogy hogy hívják a tulajdonosát az XY kávézónak, vagy mi a neve a helyi törzsfőnök lányának és hány éves?


Ehhez kell tudni navigálni, meg vezetni, és az sem árt, ha némi kreativitás is szorult az emberbe. Igazából itt kell figyelni a vezetésre, mert ha az ember valami butaságot csinál, és nem ér be másnap reggel hétre a következő ellenőrzőpontra, arra a napra nulla pont kerül a munkalapjára.

 

- Mi a verseny célja?
Amellett, hogy tájékozódási verseny, a szervezők hangsúlyozzák a jótékonysági jellegét is. Hatalmas mennyiségű ruhaadományt viszünk magunkkal Mali fővárosába, viszünk több zsáknyi gyerekjátékot, gyerekruhát, iskolaszereket, tollat, ceruzát, zsírkrétát, stb. A főszponzorom saját magam vagyok:-), ezen kívül egy ruhákat adományozó cég és egy civil szervezet, a Lions International támogat.

 

- Tavaly a Dakart el kellett halasztani, mert Mauritániában robbantásokkal fenyegetőztek a szélsőségesek. Nem féltek?
- A gázai háború miatt talán most még kiélezettebb a helyzet, mint tavaly januárban volt. Ez ügyben kaptunk is némi eligazítást a külügyminisztérium képviselőjétől. Elmondták, hogyan kell viselkedni a mauritániai határon, hogy reagáljunk arra, ha valaki az izraeli-palesztin háborúról kérdez bennünket. Arrafelé nem igazán kedvelik mostanában a „nyugatiakat”… A kaland és a versenyzés mellett jótékonykodunk is, remélem, ezt ott is mindenki megérti.

  

- Milyen kocsival indultok?
- Egy 2.8-as, turbódízel, hosszú tengelytávú Mitsubishi Pajeróval, abból is a kettes változattal (1996-os évjárat). Teljesítménye körülbelül 124 lóerő, spéci terepváltóval. Ezzel 100-as tempóig bármikor lehet menet közben váltani a két- és a négykerékhajtás között, 4WD-nél terepen a központi differenciálművet is lehet kapcsolni, de van egy kapcsolható hátsó difi és egy felező is. A terepjárót amúgy nagyon megkímélt állapotban sikerült beszereznünk Ausztriából, magántulajdonban volt. Amikor elmeséltük az osztrák kereskedőnek, hogy azért kell a kocsi, hogy átkeljünk vele a Szaharán Maliba, és ott eladjuk, csak tátotta a száját, szerintem hülyének tartott minket :-)

 

- Milyen változtatásokat kellett végrehajtani a terepjárón?
- Négy KONI gátlót kapott a kocsi és BF Goodrich terepgumikat raktunk alá. Egyetlen félelmünk, hogy a haspáncélt nem sikerült felszereltetnünk, ezért különösen vigyáznunk kell, hogy ne üssük meg nagyon az alját. Belül hét (!) szivargyújtó van, így biztosan nem lesz gondunk a GPS kütyük töltésével:-) A szervezők kérésére bekerült egy CB rádió, egy poroltó készülék, és két pótkereket viszünk magunkkal.

 

- Milyen eredménnyel lennél elégedett, és hogyan követhetünk benneteket?
- Ha valaki szurkolni szeretne nekünk, a 119-es rajtszámot és a Roppant Team-et (ez még változhat a rajtig) figyelje a www.marathonrally.com/hu , vagy a www.budapestbamako.org honlapon. Mi a verseny kategóriában indulunk, nem a túrában. A tavalyi Bamakón a legkomolyabb baleset abból adódott, hogy valaki félrekapta a kormányt, nehogy elüsse az úton álló kecskét. Na, én ilyet nem fogok csinálni. Egy kecske teteméért kábé 250 eurót kérnek, annyit nekem megér az életem:-) Célunk elsősorban az, hogy célba érjünk, de ha a top 50-et megcsípjük, akkor már őszintén elégedett leszek.
A rajtceremónia amúgy szombat reggel 9-kor kezdődik, a Felvonulási téren.

 

Képek (c) by Mazsi, és Géza. A többi fotót Janiról és a Pajero-ról megnézhetitek a Galériában!

Az interjú by Szájmon.

 

2 komment

Címkék: bamako2009 day0


A bejegyzés trackback címe:

https://bbamako.blog.hu/api/trackback/id/tr13883659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovács Viki 2009.01.17. 20:42:24

Sziasztok!
Én leszek az egyik legnagyobb drukker...HAJRÁ FIÚK!!!!
Guri légyszi küldd el a mail-edet, van egy pár fotóm az indulásról:)
A "Roppant Team" másik tagjának, Gyulai Marcinak a párja,a továbbiakban Kovács Viki:)

=Guri= 2009.01.18. 10:23:43

Szia Viki,

Ez az email címem: gurics.gabor@gmail.com. Ide küldhetsz minden képet, aztán nyomatom is ki, amint csak tudom. :)

Üdv,
Guri

Ezt a levelet sikeresen elküldtem már tegnap a noreply@blog.hu-ra, aztán vártam mikor válaszolsz. :) No comment. :))
süti beállítások módosítása